Mycket på gång

Eftersom min stickning har kommit igång igen har jag numera flera projekt på gång samtidigt.

Först och främst har jag tagit tag i min filtade väst. Den har suttit på provdockan länge nog. Klippte upp den i helgen som var och nu är det bara kvar att sticka ärmkanterna samt sätta i dragkedjan. Sen är den äntligen klar! Varm som sjutton blir den så den kommer att passa perfekt nu på vårkanten till alla långa hundpromenader.

image

Sen har jag gjort färdigt en barncowl till Saga, Mats dotter. Har utgått från mönstret Ana’s Spring Cowl men gjort den i barnstorlek. Har dessutom broderat dit ”Saga” så att hon ser att det är hennes direkt 🙂 Har stickat den i det jag hade kvar av Hjertegarn Hjerte Fine.

Sjalen till Felix är snart färdig. Det är låååånga varv så här på sluttampen. Ska göra en volangkant också och då blir det ännu längre varv. Den blir nog färdig i helgen.

 

Koftan till Maria har fått stå stilla ett tag men nu när västen är färdig är det dags att ta tag i den igen. Tänkte den skulle vara klar i början av mars…

Sen ska jag bara hitta på ett bra mönster till Jennys torgvantar och köpa garn till Åsa så har jag tackat alla som jag fått mycket hjälp av under hösten. Men om jag känner mig själv rätt så kommer det nog att bli stickat till fler framöver…

/a’Carîna

Lämna en kommentar